Kamis, 30 April 2015

Lombongo Hotsprings & Waterfalls


Natural Hot Spring Water Bath of Lombongo which is located on Lombongo village, Suwawa 20 km away from the town center. There are natural hot spring water bath, cold spring water bath, playground, and the stage for art performances. The hot water spring contains sulfur that can cure any skin diseases.
The trip may begun from the city to the location by bentor or rent a car.
Visitors who want to enter the location are charged in relatively cheap at IDR 3,000.00 for one person
Visitors who come and forget to bring their food need not worry, because many restaurants and food stalls are available around the location.
These are my photos wth my friends n there

Antara Indonesia dan Madrid


Antara Indonesia dan Madrid
Beberapa hari lalu temen ane dari mexico nelpon, biasalah nanya kabar, aktifitas, n blah.. dia nelpon Cuma curhat masalah kisah cintanya yang bertepuk sebelah tangan. Lol.
Tapi kali ini saya gak mau bahas itu, saya mau bahas perbedaan budaya antara Indonesia, Madrid dan Mexico. Kenapa ada Madrid? Karena obrolan kita berujung tentang bule yang sukses ane kibulin selama di Indonesia alias Gorontalo.  Ralat, gak dikibulin sih, dia adalah salah satu bule yang dengan senang hati ngajak ane buat temani dia selama di Gorontalo. :D
Jadi bagaimanakah perbedaan budaya antara Indonesia dan Mexico/Madrid?? Mexico ama Madrid tuh beda ya tapi kita sama’’in aja..  ibarat bahasanya seperti Indonesia dan Malaysia gitu. Okay yang saya tangkap dari bule-bule ini adalah